Wiek - 14-19.
Manga - pod tym określeniem kryje się po prostu komiks japoński, tradycyjnie czarno-biały, czytany od prawej do lewej. Słowo MANGA oznacza dosłownie niepohamowane obrazy. Wyróżnia się specyficznym stylem kadrowania - wyraziste postaci (z nienaturalnie dużymi oczami i dziwnym kolorem włosów) nie są zamknięte w kadrach, efekt jest bardzo płynny i dynamiczny, a i japoński komiks nie sposób pomylić z amerykańskimi bądź europejskimi powieściami obrazkowymi.
Anime - to określenie japońskiego filmu animowanego. Podobnie, jak w przypadku mangi, kreska i animacja są bardzo charakterystyczne i wyraźnie odróżniają się od innych typów animacji. Nie należy mylić Anime z bajką ani kreskówką. To, że nie występują tam żywi aktorzy nie znaczy, że są to produkcje przeznaczone wyłącznie dla dzieci. Tematyka poruszana w mandze i anime może być dowolna - każdy może tam znaleźć coś dla siebie.
Najbardziej znane gatunki to.
- shi#333;jo - manga dla dziewcząt (np. MARS Si#333;ryi#333; Fuyumi);
- shi#333;nen - manga dla chłopców (np. NARUTO Masashi Kishimoto);
- mahi#333;-shi#333;jo - o dziewczynkach posiadających magiczne moce (np. Czarodziejka z Księżyca Naoko Takeuchi);
- ale też wszelkie gatunki obecne w zachodniej kinematografii (horror, fantasy, historyczne, itd.)
Co nieco o korzeniach - czyli co każdy szanujący się fan mangi i anime wiedzieć powinien. W tym bloku uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jak narodziła się manga, jak ewoluowała z tradycyjnych drzeworytów ukiyo-e i co sprawiło, że dziś jest tak bardzo popularna nie tylko w Japonii, ale i na świecie. Poznaj dzieła największych mistrzów animacji japońskiej, jak Osamu Tezuka (zwany Ojcem Mangi) czy Hayao Miyazaki.
Wyjątkowy motyw przewodni - nasza kadra złożona jest z prawdziwych pasjonatów tematyki mangi i anime. Każdy sensei ma do przekazania naszym uczestnikom mangową wiedzę i doświadczenie zdobyte w różnych dziedzinach kultury i sztuki japońskiej. Każdy obóz posiada więc inny, wyjątkowy i niepowtarzalny motyw przewodni! Przekonaj się, jaką niespodziankę przygotowaliśmy dla Ciebie w tym roku! Czy będzie to tajemny trening mistrzów ninja, Tottoro i inne mityczne stworzenia ze studia Ghibli, czy może teatr Takarazuka? Przekonaj się o tym osobiście!
Warsztaty sztuki i kultury japońskiej - aby poczuć piękno tego niezwykłego kraju naszym Uczestnikom przedstawione zostaną japońskie legendy, mity oraz obyczaje i obrzędy, poparte licznymi prezentacjami i zdjęciami. Podczas warsztatów będziesz mógł stworzyć bardziej skomplikowane origami, dowiedzieć się, jak powinno wyglądać prawdziwe irezumi i dlaczego aktorzy w teatrze kabuki noszą maski. W programie również - sztuka zakładania kimona i operowania wachlarzem, maski japońskie, ceremonia parzenia herbaty i malowania tuszem.
Pismo i mowa japońska - czy wiesz, że język japoński, jako jedyny na świecie, posiada aż trzy równocześnie używane alfabety? Na tym mini-kursie będziesz miał okazję poznać różnicę pomiędzy hiraganą a katakaną oraz dowiedzieć się, co to są kanji i czemu trzeba znać ich aż 2 tysiące, by przeczytać gazetę. Ponadto będziesz mógł spróbować swoich sił w sho-di#333;, czyli sztuce kaligrafii.
Warsztaty komiksu - nauka podstaw tworzenia komiksów, kadrowania, stosowania światłocienia, doskonalenie różnych technik twórczych (kredka, akwarela, flamastry). W programie również tworzenie własnych avatarów, komiksowe pojedynki, solidna dawka wiedzy na temat najpopularniejszych bohaterów i kultowych autorów mangi.
Japońska kuchnia - na warsztatach poświęconych elementom japońskiej sztuki kulinarnej dowiesz się wielu ciekawych rzeczy o miso, tofu, wakame oraz kuchni zapaśników sumo. Ponadto samodzielnie przyrządzisz pyszne sushi, nauczysz się trudnej sztuki jedzenia pałeczkami, a także poznasz magię sekretnej sztuki parzenia herbaty.
Cosplay - wyrazista kreacja, szczypta pikanterii, umiejętne wcielenie się w rolę! Cosplay to okazja na przeistaczanie się w ulubioną postać z mangi, anime bądź ukochanej gry. Tak odmienieni Uczestnicy Japońskiej Przygody z Mangą wyjdą na ulice Krynicy niczym japońscy cosplayerzy w Harajuku! Efekty zjawiskowych metamorfoz zostaną uwiecznione podczas sesji zdjęciowej w plenerze i w profesjonalnym studio fotograficznym.
M i A w Japonii i w Polsce - blok zajęć poświęcony starym i nowym tytułom rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Aby w pełni docenić urok i oryginalność najnowszych mangowych produkcji warto sięgnąć też do klasyki. Uczestnicy będą mogli porównać kultowe filmy anime z najnowszymi hitami dostępnymi na rynku. Poznają również historię narodzin rynku mangi i anime w Polsce (od Pszczółki Mai i Yattamana do Czarodziejki z Księżyca i Dragon Balla).
Pomysły z mangi i anime rodem - masz ochotę wybrać się na Fuji? Chcesz zdobyć zamek shoguna? Marzy Ci się walka na miecze z samurajem? A może chciałabyś oczarować towarzystwo jako piękna i tajemnicza geisha? Na obozie możesz uruchomić swoją wyobraźnię - nie tylko oglądać, ale i tworzyć! W programie - nocne maratony anime, studium pisania scenariuszy AMV (anime music videos), mangowy decoupage czy warsztat yonkoma.
Nowoczesna Japonia - blok zajęć rozrywkowych, podczas których będziemy się integrować i świetnie bawić grając, tańcząc i śpiewając. Poznamy możliwości takich gier, jak SingStar, taneczne maty DDR, konsola PS3 oraz dowiemy się kilku ciekawostek technologicznych, naukowych i popkulturowych prosto z Japonii XXI wieku.
Aktywnie i twórczo - integracja poprzez zabawę, aktywność artystyczna, rozwijanie kreatywnego myślenia w grupie rówieśników - to niewątpliwie ogromne zalety brania udziału w obozach Interkamp! Naszym Uczestnikom proponujemy zajęcia team building, gry skojarzeniowe, treningi kreatywności, tematyczne dyskoteki przebierane, muzyczne ogniska, fakultatywne warsztaty, maratony filmowe, gry terenowe, a także zawody sportowe, wędrówki piesze górskimi szlakami i zwiedzanie atrakcji turystycznych Krynicy. Każdy dzień to nowa przygoda!
Zajęcia otwarte - Interkamp to interdyscyplinarna góra rozmaitości, dlatego naszym Uczestnikom proponujemy otwarty blok zajęć, podczas którego będą mogli przekonać się, na czym polegają zajęcia programowe innych obozów. W ten sposób umożliwiamy poznanie nieznanej dziedziny sztuki, nową aktywność twórczą, a także dajemy szansę na odkrycie kolejnej Interkampowej pasji.
Pokaz finałowy - zwieńczeniem Wakacji z Pasją jest pokaz finałowy. Pod koniec obozu, podczas kilkugodzinnego przeglądu warsztatowego, poszczególne obozy prezentują rezultaty swojej pracy twórczej. W pokazie biorą udział wszyscy Uczestnicy, zaproszenia otrzymają ich Rodzice i Znajomi, a także media oraz przedstawiciele środowiska artystycznego. W skład pokazu wchodzą filmy, prezentacje multimedialne, wystawy i wernisaże, recitale, koncerty, show taneczne, reportaże, etiudy, pokazy mody i spektakle teatralne (tworzone przez Uczestników pod czujnym okiem Instruktorów). Każdy pokaz finałowy jest niepowtarzalnym i szalenie ważnym wydarzeniem kulturalnym. Zadziwia konceptami artystycznymi, wysokim poziomem umiejętności Uczestników i niezwykłą atmosferą.
Podczas gali finałowej Kadra Interkampu przyznaje skrzydlate Interkampki - nagrody specjalne za całokształt pracy twórczej na danym obozie. Nagrody dedykowane są Uczestnikom, którzy w szczególny sposób wyróżniają się pasją, wielką chęcią rozwoju i zaangażowaniem.
Pakiet - każdy Uczestnik otrzymuje pakiet Interkamp zawierający T-shirt, pendrive ze smyczką oraz opaskę na nadgarstek.
Uwaga! Poszczególne dopłaty realizowane będą przy grupie min. 20 osób. Opłatę za dodatkowe atrakcje można uiścić przed i w trakcie trwania obozu.
Terminy i ceny
Cena podstawowa
Wolne miejsca
Prześlij do nas Zapytanie lub zadzwoń +48 12 648 99 77, 647 11 88, 647 22 66 a przedstawimy Ci aktualnę ofertę cenową i dostępne wolne terminy.
Zakwaterowanie
Ośrodek Wypoczynkowy PANORAMA
jest położony na zboczu góry Jasiennik, tuż nad urokliwym centrum Krynicy Zdrój. Uczestnicy zakwaterowani zostaną w komfortowych pokojach 3, 4, 5 i 6 osobowych (również z łóżkami piętrowymi) z pełnym węzłem sanitarnym. Do dyspozycji bogata infrastruktura obiektu - 2 windy, całodobowa recepcja, tarasy widokowe, kryty basen, jadalnia, bezpośrednie sąsiedztwo lasu, malowniczy teren zielony wokół obiektu, parking, boisko sportowe, krąg grillowy, bilard, stół do ping-ponga, siłownia, bezprzewodowy Internet, a także specjalnie przygotowany dla obozów Interkamp kompleks w pełni wyposażonych sal warsztatowych na zajęcia twórcze - pracownie plastyczne, komputerowe, wygłuszone salki ćwiczeniowe na zajęcia muzyczne, ciemnia fotograficzna, studio filmowe, studio fotograficzne, sale taneczne i teatralne. Na terenie ośrodka działają telefony wszystkich sieci komórkowych.
Strona internetowa ośrodka - www.panorama.krynica.pl/
Wyżywienie
cztery posiłki dziennie (4P)
4 posiłki dziennie (śniadanie, obiad + podwieczorek, kolacja) przygotowywane w ośrodku, od kolacji pierwszego dnia do śniadania dnia ostatniego. Suchy prowiant na drogę powrotną.
Cena zawiera
Zakwaterowanie (11 noclegów), wyżywienie 4 razy dziennie, bardzo aktywny program, opiekę kadry pedagogicznej i instruktorskiej oraz lekarza obozowego, pakiet Uczestnika Interkampu, śpiewnik, ubezpieczenie NNW (10.000zł), podatek VAT.
Co zabrać
Fartuch malarski, mile widziane Twoje ulubione gadżety związane z mangą i anime, a także elementy garderoby do cosplay. Ponadto mały plecak oraz wygodne buty do wycieczek pieszych, obuwie sportowe, gorszą bluzę i spodnie do zajęć terenowych, ciepły sweter lub polar, nieprzemakalną kurtkę, ręcznik, strój kąpielowy, krem z filtrem UV, letnie nakrycie głowy (czapkę lub chustkę), kompas, latarkę z zapasem baterii, legitymację szkolną, poprawnie wypełnioną kartę kolonijną (z numerem PESEL).
Podsumowanie
Japonia to kraj kontrastów - bogata kultura i tradycja przeplata się tu z jaskrawą popkulturą i najnowocześniejszymi technologiami. Oto nasza propozycja nie tylko dla fanów mangi i anime, ale i miłośników sztuki i kultury japońskiej. Na obozie zmierzysz się z niełatwą sztuką kaligrafii, zagłębisz się w tajniki rysowania mangi, wcielisz się w wybranego bohatera anime, zatańczysz na matach DDR i przyrządzisz pyszne sushi Tutaj poznasz ludzi, którzy podobnie jak Ty nie boją się cosplay, SingStara i Samurajów!