Program ramowy:
Dzień 1: Przejazd do miejsca organizacji imprezy. Zakwaterowanie. Obiad. Podział na grupy. Kolacja. Zajęcia integracyjne. Dzień 2-10: Realizacja bogatego programu. Dzień 11: Śniadanie. Wykwaterowanie. Uroczyste pożegnanie. Rozdanie prowiantu na drogę. Przejazd na miejsce zbiórki. Zakończenie imprezy
Program szczegółowy:
PROGRAM :
OBOZOWE ROZGRYWKI GRY W PAINTBALL: składające się z 3 sesji – w nasz OBÓZ MILITARNY wprowadzimy Was zaczynając od zajęć teoretycznych czyli wyjaśnienia zasad rozgrywki oraz zapoznania się ze sprzętem, przedstawimy scenariusz rozgrywki, np. zdobycie flagi, obrona prezydenta, zasadzka, odbijanie zakładników itd., 500 kulek do wystrzelania, zapewniony strój ochronny i maska paintballowa podczas rozgrywek,
WYJAZD NA POLIGON: jedne z rozgrywek paintballowych odbędziemy na poligonie, w naturalnym terenie pełnym niespodzianek, na zakończenie ze smakiem spałaszujemy własnoręcznie upieczone kiełbaski,
ŻYROSKOP – test na symulatorze lotów dla pilotów i skoczków wojskowych,
ASG: symulacje militarne z użyciem replik ASG – obsługa broni ASG, różne pozycje strzeleckie, strzelanie zza przeszkód, symulacje działań wojennych, techniki poruszania się w terenie, metody patrolowania terenu,
TRENINGI SPRAWNOSCIOWE i PODSTAWY SAMOOBRONY: popracujemy nad naszą kondycją, zwinnością i koncentracją, dzięki czemu na pewno uzyskamy jeszcze lepsze efekty na polu paintballowym. Przeskoki, wślizgi i symulacje z markerami na sucho sprawią, że nabierzemy wprawy i wyczucia.
WIZYTA W PARKU LINOWYM TARZANIA – pokonamy 2 trasy zawieszone wysoko nad ziemią, zaliczymy szalony zjazd tyrolką i spałaszujemy kiełbaskę przy ognisku,
PODSTAWY WSPINACZKI: "Pomnik Prezesa" czyli WSPINACZKA NA SKRZYNKI, z asekuracją pod okiem instruktorów,
LINY W AKCJI: zdobycie wiedzy z zakresu posługiwania się linami, podstawowe i niezawodne węzły, próba skonstruowania własnego mostu linowego,
ŁUCZNICTWO I STRZELECTWO: nauka strzelania z replik ASG i łuku sportowego, turniej strzelecki,
MILITARNIE: nasze OBOZY I KOLONIE MILITARNE obfitują w wiele dodatkowych atrakcji związanych z tematyką wojskową i surviwalową np: nocna warta, zasady musztry, kamuflaż i pokonywanie toru przeszkód,
PIERWSZA POMOC: podstawy pierwszej pomocy – zasady udzielania pierwszej pomocy, prawidłowa ocena stanu poszkodowanego oraz test praktyczno – teoretyczny ze znajomości zasad jej udzielania,
OBÓZ SURVIVALOWY: nauczymy się jak rozniecić ogeń krzesiwem, poznamy rodzaje ognisk, jak stwożyć improwizowana odzież, narzędzia i broń, typy schronień prowizorycznych - konstrukcja szałasu, trawersowanie bagien, tropienie zwierząt, co zjeść kiedy głód nas złapie w środku dziczy ( jak smakuje pasikonik i czy potrafisz złowić rybę), własnoręczne przyrządzanie potrawy przy ognisku,
NOC PRZETRWANIA: spędzona w lesie, w szałasach własnej konstrukcji (lub w namiotach), wspólne przygotowanie posiłku (ciemność, brak wygód i wspaniałe wspomnienia zapewnione),
ORIENTEETING, GEOCACHING i ŁĄCZNOŚĆ: orientacja w terenie (z mapą, kompasem), tworzymy własny kompas, topografia terenu, sygnalizacja, alfabet Morse'a, ukrywanie skarbów, bieg na orientację z licznymi zadaniami, podchody, zwiady terenowe z użyciem krótkofalówek i GPS-ów.
KAJAKI I ROWERY WODNE: bezpieczeństwo na wodzie, techniki wiosłowania, wyprawy kajakowe i rowerowe z ratownikiem wodnym, zawody kajakowe,
AQUA’s COOL: kąpiele, plażowanie, konstrukcja tratwy pontonowej, mokre gry i zabawy,
AQUA WARS: mokra bitwa balonowa,
REJS STATKIEM AQUARIUS PO JEZIORZE DRAWSKIM,
TEAM BUILDING: siła tkwi we współpracy zespołu – spróbujemy się porządnie zintegrować, aby rozwiązać przedziwne zadania: pajęczynka, chodzenie na szczudłach, rowerowy paradoks, ślepcy,
DWA KÓŁKA: wycieczki rowerowe wokół Czaplinka,
ROZGRYWKI SPORTOWE: koszykówka, siatkówka, piłka nożna, rugby, palant, dart, tenis stołowy, zawody z nagrodami, wyprawy piesze z misją,
BIEG SAMARYTAŃSKI: symulacyjna zabawa sprawdzająca wiedzę z zakresu pierwszej pomocy,
WYCIECZKA DO SŁAWOGRODU: zwiedzimy zabytkową chatę, zagramy w skandynawskie Kubby, rzucimy oszczepem do kapusty, przejdziemy się na szczudłach, odbędziemy walkę na bezpieczne miecze,
TAJEMNICA APTEKARZA FELIKSA: -terenowa gra fabularna z wykorzystaniem elementów zwiadowczych, szyfrowania i kamuflażu podczas rozwiązywania zagadki kryminalnej,
WYCIECZKA DO MIASTA DUCHÓW: zwiedzanie Bornego Sulinowa oraz okolicznych poligonów w ramach gry terenowej, poszukamy śladów mieszkańców, którzy jeszcze całkiem niedawno zasiedlali tę miejscowość. A na zakończenie mocne wrażenia - przejażdżka wozem militarnym po poligonie oraz prawdziwa grochówka żołnierska;
DYSKOTEKI, BEACH PARTY, OGNISKA, LEŚNY MARATON FILMOWY z POPCORNEM, CHRZEST WODNY, FESTIWAL KOLORÓW, KONKURSOWY ZAWRÓT GŁOWY,
PAMIĄTKA – gadżety oraz zdjęcia i filmy z obozu.
- OBOZOWE ROZGRYWKI GRY W PAINTBALL: składające się z 3 sesji – w nasz OBÓZ MILITARNY wprowadzimy Was zaczynając od zajęć teoretycznych czyli wyjaśnienia zasad rozgrywki oraz zapoznania się ze sprzętem, przedstawimy scenariusz rozgrywki, np. zdobycie flagi, obrona prezydenta, zasadzka, odbijanie zakładników itd., 500 kulek do wystrzelania, zapewniony strój ochronny i maska paintballowa podczas rozgrywek,
- WYJAZD NA POLIGON: jedne z rozgrywek paintballowych odbędziemy na poligonie, w naturalnym terenie pełnym niespodzianek, na zakończenie ze smakiem spałaszujemy własnoręcznie upieczone kiełbaski,
- ŻYROSKOP – test na symulatorze lotów dla pilotów i skoczków wojskowych,
- ASG: symulacje militarne z użyciem replik ASG – obsługa broni ASG, różne pozycje strzeleckie, strzelanie zza przeszkód, symulacje działań wojennych, techniki poruszania się w terenie, metody patrolowania terenu,
- TRENINGI SPRAWNOSCIOWE i PODSTAWY SAMOOBRONY: popracujemy nad naszą kondycją, zwinnością i koncentracją, dzięki czemu na pewno uzyskamy jeszcze lepsze efekty na polu paintballowym. Przeskoki, wślizgi i symulacje z markerami na sucho sprawią, że nabierzemy wprawy i wyczucia.
- WIZYTA W PARKU LINOWYM TARZANIA – pokonamy 2 trasy zawieszone wysoko nad ziemią, zaliczymy szalony zjazd tyrolką i spałaszujemy kiełbaskę przy ognisku,
- PODSTAWY WSPINACZKI: "Pomnik Prezesa" czyli WSPINACZKA NA SKRZYNKI, z asekuracją pod okiem instruktorów,
- LINY W AKCJI: zdobycie wiedzy z zakresu posługiwania się linami, podstawowe i niezawodne węzły, próba skonstruowania własnego mostu linowego,
- ŁUCZNICTWO I STRZELECTWO: nauka strzelania z replik ASG i łuku sportowego, turniej strzelecki,
- MILITARNIE: nasze OBOZY I KOLONIE MILITARNE obfitują w wiele dodatkowych atrakcji związanych z tematyką wojskową i surviwalową np: nocna warta, zasady musztry, kamuflaż i pokonywanie toru przeszkód,
- PIERWSZA POMOC: podstawy pierwszej pomocy – zasady udzielania pierwszej pomocy, prawidłowa ocena stanu poszkodowanego oraz test praktyczno – teoretyczny ze znajomości zasad jej udzielania,
- OBÓZ SURVIVALOWY: nauczymy się jak rozniecić ogeń krzesiwem, poznamy rodzaje ognisk, jak stwożyć improwizowana odzież, narzędzia i broń, typy schronień prowizorycznych - konstrukcja szałasu, trawersowanie bagien, tropienie zwierząt, co zjeść kiedy głód nas złapie w środku dziczy ( jak smakuje pasikonik i czy potrafisz złowić rybę), własnoręczne przyrządzanie potrawy przy ognisku,
- NOC PRZETRWANIA: spędzona w lesie, w szałasach własnej konstrukcji (lub w namiotach), wspólne przygotowanie posiłku (ciemność, brak wygód i wspaniałe wspomnienia zapewnione),
- ORIENTEETING, GEOCACHING i ŁĄCZNOŚĆ: orientacja w terenie (z mapą, kompasem), tworzymy własny kompas, topografia terenu, sygnalizacja, alfabet Morse'a, ukrywanie skarbów, bieg na orientację z licznymi zadaniami, podchody, zwiady terenowe z użyciem krótkofalówek i GPS-ów.
- KAJAKI I ROWERY WODNE: bezpieczeństwo na wodzie, techniki wiosłowania, wyprawy kajakowe i rowerowe z ratownikiem wodnym, zawody kajakowe,
- AQUA’s COOL: kąpiele, plażowanie, konstrukcja tratwy pontonowej, mokre gry i zabawy,
- AQUA WARS: mokra bitwa balonowa,
- REJS STATKIEM AQUARIUS PO JEZIORZE DRAWSKIM,
- TEAM BUILDING: siła tkwi we współpracy zespołu – spróbujemy się porządnie zintegrować, aby rozwiązać przedziwne zadania: pajęczynka, chodzenie na szczudłach, rowerowy paradoks, ślepcy,
- DWA KÓŁKA: wycieczki rowerowe wokół Czaplinka,
- ROZGRYWKI SPORTOWE: koszykówka, siatkówka, piłka nożna, rugby, palant, dart, tenis stołowy, zawody z nagrodami, wyprawy piesze z misją,
- BIEG SAMARYTAŃSKI: symulacyjna zabawa sprawdzająca wiedzę z zakresu pierwszej pomocy,
- WYCIECZKA DO SŁAWOGRODU: zwiedzimy zabytkową chatę, zagramy w skandynawskie Kubby, rzucimy oszczepem do kapusty, przejdziemy się na szczudłach, odbędziemy walkę na bezpieczne miecze,
- TAJEMNICA APTEKARZA FELIKSA: -terenowa gra fabularna z wykorzystaniem elementów zwiadowczych, szyfrowania i kamuflażu podczas rozwiązywania zagadki kryminalnej,
- WYCIECZKA DO MIASTA DUCHÓW: zwiedzanie Bornego Sulinowa oraz okolicznych poligonów w ramach gry terenowej, poszukamy śladów mieszkańców, którzy jeszcze całkiem niedawno zasiedlali tę miejscowość. A na zakończenie mocne wrażenia - przejażdżka wozem militarnym po poligonie oraz prawdziwa grochówka żołnierska;
- DYSKOTEKI, BEACH PARTY, OGNISKA, LEŚNY MARATON FILMOWY z POPCORNEM, CHRZEST WODNY, FESTIWAL KOLORÓW, KONKURSOWY ZAWRÓT GŁOWY,
- PAMIĄTKA – gadżety oraz zdjęcia i filmy z obozu.
ATRAKCJE FAKULTATYWNE:
- Paintball: sesja obejmująca podstawowe szkolenie z zasad bezpieczeństwa i obsługi sprzętu, maskujący strój, gry strategiczne, 200 kulek do wystrzelania + 100 PLN/os. Na udział w grze w paintball wymagana jest pisemna zgoda rodziców na karcie kwalifikacyjnej. Minimalny wiek uczestników 8 lat.
- Nurkowanie: podwodna wycieczka z wykwalifikowanym instruktorem PADI w akwalungu, wprowadzające zajęcia teoretyczne i praktyczne w jeziorze + 200 PLN/os. Na udział w wycieczce podwodnej wymagana jest pisemna zgoda rodziców. Minimalny wiek uczestników 8 lat.
- Spływ kajakowy: wyprawa dla wszystkich ciekawych świata, którzy z innej, „rzecznej” perspektywy chcą poznać. Pod opieką ratowników, w kapokach i z wiosłami w rękach pokonamy zakręty na rzece Piławie lub Drawie + 100 PLN/os. Minimalny wiek uczestników 8 lat.
- Wycieczka autokarowa do Kołobrzegu i labiryntów Hortulus: zwiedzimy jeden z najsłynniejszych nadmorskich kurortów w ramach gry terenowej, wejdziemy na szczyt latarni morskiej, pobawimy się w pirackie gry i zabawy oraz zagubimy się w najprawdziwszym labiryncie, szukając bogów słowiańskich i germańskich + 100 PLN/os.
Wszyscy Uczestnicy powinni zabrać ze sobą ważną legitymację szkolną (z nr PESEL), podpisany regulamin zajęć i wypełnioną kartę uczestnika obozu oraz podpisaną przez rodzica lub prawnego opiekuna na uprawianie sportów wodnych, udziału w spływie kajakowym, grze paintballowej, nurkowaniu*, wspinaczkę w parku linowym i na skrzynki oraz nieprzemakalną kurtkę, ciepły sweter (lub polar), dres, strój kąpielowy, ręcznik, co najmniej dwie pary butów sportowych, klapki, buty kąpielowe (do jeziora), strój sportowy, dres, mały plecak na wycieczki, nakrycie głowy, okulary przeciwsłoneczne oraz krem ochronny z filtrem. Przyda się: preparat odstraszający komary, latarka. Uwaga: Przedmioty wartościowe Uczestnicy zabierają na własną odpowiedzialność.
*atrakcje fakultatywne nieobowiązkowe
Program będzie zrealizowany w całości, a kolejność zajęć ustali kadra obozu w zależności od pogody i po konsultacji z uczestnikami. Wszystkie zajęcia odbywać się będą z zastosowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa i pod nadzorem wykwalifikowanej kadry.