Obóz Asg Milsim 13-18 lat 2022 Podlesice
Obozy i kolonie 2022, Obozy Militarne, Wojskowe, Policyjne, Obozy Asg, Obozy na Jurze Krakowsko - Częstochowskiej, Obozy survivalowe, Szkoła przetrwania. Pierwsza Pomoc Medyczna, Orientacja w terenie
Nasilająca się wojna hackerska pomiędzy wschodem, a zachodem doprowadziła do uszkodzenia systemów wczesnego wykrywania nieprzyjacielskich statków powietrznych. Na terenie Polandii nieprzyjaciel przeprowadził kilka udanych desantów spadochronowych, podczas których rozproszono niewielkie grupy jednostek specjalnych. Ich zadaniem jest szkolenie ugrupowań partyzanckich w celu destabilizacji pozostałych przy funkcjonowaniu systemów łączności naszego kraju. Wszystkie ich działania mają na celu „zmiękczenie” naszych sił głównych, które pozbawione łączności staną się ślepe i głuche, a tym samym - nieskuteczne. Jeżeli dojdzie do otwartego konfliktu zbrojnego i inwazji lądowej, sprawi to, że staniemy się łatwym celem. Postanawiasz dołączyć do nowo powstałych jednostek do walki z partyzantami, których głównym zadaniem jest odnajdowanie i likwidowanie szkoleniowców. Zadanie należy do trudnych… ale Twoi instruktorzy nauczą Cię wszystkiego, co potrzebne.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ
Wszystkie programy kolonii i obozów oparte są o zorganizowane zajęcia z wychowawcą, który jest jednocześnie instruktorem zajęć.
Obóz ma charakter milsimowy. Cel stanowi przygotowanie uczestników do wielogodzinnego zadania.
W turnusach 11-dniowych do 12-godzinnego działania.
W turnusach 7-dniowych do 6-godzinnego działania.
Etap I - szkolenie podstawowe
Pierwsza Pomoc Medyczna w warunkach bojowych oraz zasady udzielania pomocy – szkolenie z zakresu podstawowej wiedzy medycznej i udzielania pomocy. Obejmuje: sposoby na zabezpieczenie terenu, bezpieczną ewakuację rannego, opatrywanie ran postrzałowych, etc.
Przegląd wyposażenia – sprawdzenie przez kadrę wyposażenia wykorzystywanego przez uczestników w czasie trwania obozu pod kątem jego bezpieczeństwa (ochrona oczu i twarzy oraz repliki).
Regulamin bezpieczeństwa, w tym m.in. poprawne używanie okularów ochronnych i zasady postępowania w razie ich utraty, uszkodzenia, bądź zaparowania oraz omówienie zasad panujących w czasie rozgrywek ASG.
Zajęcia sportowe - ćwiczenia (wyjście na poligon sprawnościowy, szkolenie z marszu oraz musztry) mające na celu sprawdzenie, wzmocnienie sprawności i dyscypliny uczestników obozu.
Sygnały i komendy – zapoznanie uczestników i uczestniczek ze znaczeniem podstawowych meldunków, komend, sygnałów (bliskich i dalekich, ręcznych i dźwiękowych).
Orientacja w terenie – podstawowe przeszkolenie pozwalające na prawidłowe wykorzystanie mapy, określenie położenia, podanie współrzędnych i wyznaczenie kierunku marszu. Wszystko będzie wykorzystane bezpośrednio w czasie trwania finałowej symulacji militarnej.
Wyposażenie obozowe – podstawowa wiedza dotycząca dostępnych na obozie replik broni i rodzajów mundurów.
Wiedza praktyczna – odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Zastrzyk wiedzy odnośnie wyposażenia, umundurowania i replik od weteranów z kadry, którzy chętnie dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem.
Przygotowanie do zadań – najistotniejsze kwestie teoretyczne przygotowujące uczestników do spędzenia dwunastu godzin w lesie i wykonywania powierzonych im zadań.
Wstępne omówienie symulacji – omówienie czym jest, i na czym polega symulacja militarna będąca finałem obozu Mil-Sim. Złamanie którejkolwiek z zasad bezwzględnie prowadzi do wykreślenia z listy uczestników.
Etap II – strzelnica
Obsługa repliki – zapoznanie z repliką broni palnej w skali 1:1, napędzaną elektrycznie, strzelającą plastikową amunicją 6 mm oraz jej bezpiecznym użytkowaniem w praktyce.
Regulamin operatora – szczegółowe omówienie zasad operatora ASG i przekazanie informacji niezbędnych do uczestnictwa w rozgrywkach obozowych.
Taktyka zielona – przedstawienie i trening przeprowadzania działań na terenie leśnym - przemieszczanie się, przygotowanie i przejście do ataku, obrony, obserwacji, patrolu, organizacji tymczasowej bazy i zabezpieczaniu zrzutów wraz z ich transportem.
Strzelnica dynamiczna – wszechstronny trening strzelecki - postawy strzeleckie, wykorzystanie osłon, zaskoczenie przeciwnika oraz szybka i skuteczna eliminacja zagrożenia.
Fortyfikowanie terenu – poznasz podstawy tworzenia umocnień, które mogą odegrać kluczową role w czasie wykonywania zadań.
Marsz sprawnościowy – patrol okolicy z podstawowym wyposażeniem i przy wykorzystaniu wcześniej trenowanych taktyk. Wszystko to ma na celu sprawdzenie przygotowania grupy przed symulacją.
Rozgrywki scenariuszowe obejmujące: team deathmatch, atak-obrona, capture the flag, bomba i zrzut - w zależności od preferencji uczestników.
INFRASTRUKTURA OŚRODKA
Zajęcia i warsztaty zawsze zaplanowane są tak, że ich realizacja odbywa się w ramach infrastruktury obiektów wypoczynkowych tj. sal zajęć, boisk i sal sportowych.
Etap III – symulacja militarna 12h lub 6h
Odprawa Bojowa - wprowadzająca uczestników w rzeczywistość gry. Przeniknięcie do jej realiów, wyznaczenie dowódcy, podział na funkcje w zespole i odczytanie rozkazu bojowego - od tego momentu robi się poważnie.
Wymarsz – zaplanowanie drogi w oparciu o zadania do wykonania zawarte w rozkazie, wymarsz z bazy.
Militarna rzeczywistość – nigdy nie wiesz, co Cię może czekać. Znasz tylko swoje zadania oraz informacje przedstawione podczas odprawy. Sytuacja potrafi być bardzo dynamiczna, jak i niepokojąco spokojna. Wszystko, czego się nauczyłeś może mieć kluczowe znaczenie!
Finał symulacji - trwająca dwanaście godzin (w zależności od pogody – obejmujące także godziny nocne) misja bojowa w lesie zbliża się ku końcowi. Dasz radę dotrwać do jej końca i wrócić żywy do bazy?
BEZPIECZEŃSTWO
Minimalizacja kontaktu z osobami trzecimi oraz zachowanie zasad bezpieczeństwa. Nie odczujecie zmiany w jakości realizowanych zajęć i warsztatów, spędzony czas będzie bezpieczny i wartościowy.
Na luzie:
Wielka baloniada - turniej z balonami na wodę.
Wspólne ognisko z pieczonymi kiełbaskami.
Wielki finał - uroczyste pożegnanie obozów.
W turnusach 7-dniowych realizowane są wybrane elementy programu z uwagi na krótszy czas wypoczynku, warunki pogodowe oraz preferencje dzieci.
W celu zabezpieczenia ewentualnych szkód materialnych wyrządzonych przez uczestników obozu/kolonii, w dniu przyjazdu kierownik pobiera kaucję zwrotną w wysokości 50 zł /os. W przypadku braku stwierdzenia wyrządzenia jakichkolwiek szkód kaucja zwracana jest ostatniego dnia obozu/kolonii.
Wycieczki fakultatywne:
Park linowy Podlesice! Adrenalina, zabawa i wyzwania, czyli wszystko czego nam latem potrzeba! Do zobaczenia w parku linowym, gdzie przejdziemy podstawowe szkolenie bezpieczeństwa i pod okiem instruktorów zmierzymy się z wybraną trasą. Jesteście gotowi? Koszt wycieczki 65 zł.
Warunkiem odbycia się wycieczki jest minimalna ilość uczestników, tj. 15 osób. W przypadku nie uzbierania się grupy, środki wpłacone na wycieczkę zostaną zwrócone na Państwa konto.
Aquapark, czyli water fun! Wycieczka do aquaparku Nemo w Dąbrowie Górniczej, w którym skorzystamy z basenów i zjeżdżali, zapewniając sobie ochłodę w upalne dni. Koszt wycieczki to 80 zł.
Warunkiem odbycia się wycieczki jest minimalna ilość uczestników, tj. 15 osób. W przypadku nie uzbierania się grupy, środki wpłacone na wycieczkę zostaną zwrócone na Państwa konto
Wspinaczka skałkowa – wraz z instruktorem wspinaczki skałkowej spróbujemy naszych sił na jurajskich skałkach. Będzie moc i siła, a przede wszystkich dużo zabawy. Poznacie trochę technik i sprzęt niezbędny do zabawy w skałkach. W końcu Jura Krakowsko-Częstochowska to jedno z najciekawszych i najchętniej odwiedzanym miejsc do wspinaczki w Polsce. Koszt wycieczki to 115 zł.
Wymagana odzież sportowa oraz lekkie i przyczepne obuwie sportowe.
Warunkiem odbycia się wycieczki jest minimalna ilość uczestników, tj. 10 osób. W przypadku nie uzbierania się grupy, środki wpłacone na wycieczkę zostaną zwrócone na Państwa konto.
Obóz Asg Milsim 13-18 lat 2023 Podlesice
Obozy i kolonie 2023, Obozy Militarne, Wojskowe, Policyjne, Obozy Asg, Obozy na Jurze Krakowsko - Częstochowskiej, Obozy survivalowe, Szkoła przetrwania. Pierwsza Pomoc Medyczna, Orientacja w terenie
Nasilająca się wojna hackerska pomiędzy wschodem, a zachodem doprowadziła do uszkodzenia systemów wczesnego wykrywania nieprzyjacielskich statków powietrznych. Na terenie Polandii nieprzyjaciel przeprowadził kilka udanych desantów spadochronowych, podczas których rozproszono niewielkie grupy jednostek specjalnych. Ich zadaniem jest szkolenie ugrupowań partyzanckich w celu destabilizacji pozostałych przy funkcjonowaniu systemów łączności naszego kraju. Wszystkie ich działania mają na celu „zmiękczenie” naszych sił głównych, które pozbawione łączności staną się ślepe i głuche, a tym samym - nieskuteczne. Jeżeli dojdzie do otwartego konfliktu zbrojnego i inwazji lądowej, sprawi to, że staniemy się łatwym celem. Postanawiasz dołączyć do nowo powstałych jednostek do walki z partyzantami, których głównym zadaniem jest odnajdowanie i likwidowanie szkoleniowców. Zadanie należy do trudnych… ale Twoi instruktorzy nauczą Cię wszystkiego, co potrzebne.
Program
Obóz ma charakter milsimowy. Cel stanowi przygotowanie uczestników do wielogodzinnego zadania.
W turnusach 11-dniowych do 12-godzinnego działania.
W turnusach 7-dniowych do 6-godzinnego działania.
ETAP I - SZKOLENIE PODSTAWOWE
- Pierwsza Pomoc Medyczna w warunkach bojowych oraz zasady udzielania pomocy – szkolenie z zakresu podstawowej wiedzy medycznej i udzielania pomocy. Obejmuje: sposoby na zabezpieczenie terenu, bezpieczną ewakuację rannego, opatrywanie ran postrzałowych, etc.
- Przegląd wyposażenia – sprawdzenie przez kadrę wyposażenia wykorzystywanego przez uczestników w czasie trwania obozu pod kątem jego bezpieczeństwa (ochrona oczu i twarzy oraz repliki).
- Regulamin bezpieczeństwa, w tym m.in. poprawne używanie okularów ochronnych i zasady postępowania w razie ich utraty, uszkodzenia, bądź zaparowania oraz omówienie zasad panujących w czasie rozgrywek ASG.
- Zajęcia sportowe - ćwiczenia (wyjście na poligon sprawnościowy, szkolenie z marszu oraz musztry) mające na celu sprawdzenie, wzmocnienie sprawności i dyscypliny uczestników obozu.
- Sygnały i komendy – zapoznanie uczestników i uczestniczek ze znaczeniem podstawowych meldunków, komend, sygnałów (bliskich i dalekich, ręcznych i dźwiękowych).
- Orientacja w terenie – podstawowe przeszkolenie pozwalające na prawidłowe wykorzystanie mapy, określenie położenia, podanie współrzędnych i wyznaczenie kierunku marszu. Wszystko będzie wykorzystane bezpośrednio w czasie trwania finałowej symulacji militarnej.
- Wyposażenie obozowe – podstawowa wiedza dotycząca dostępnych na obozie replik broni i rodzajów mundurów.
- Wiedza praktyczna – odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Zastrzyk wiedzy odnośnie wyposażenia, umundurowania i replik od weteranów z kadry, którzy chętnie dzielą się swoim wieloletnim doświadczeniem.
- Przygotowanie do zadań – najistotniejsze kwestie teoretyczne przygotowujące uczestników do spędzenia dwunastu godzin w lesie i wykonywania powierzonych im zadań.
- Wstępne omówienie symulacji – omówienie czym jest, i na czym polega symulacja militarna będąca finałem obozu Mil-Sim. Złamanie którejkolwiek z zasad bezwzględnie prowadzi do wykreślenia z listy uczestników.
ETAP II – STRZELNICA
- Obsługa repliki – zapoznanie z repliką broni palnej w skali 1:1, napędzaną elektrycznie, strzelającą plastikową amunicją 6 mm oraz jej bezpiecznym użytkowaniem w praktyce.
- Regulamin operatora – szczegółowe omówienie zasad operatora ASG i przekazanie informacji niezbędnych do uczestnictwa w rozgrywkach obozowych.
- Taktyka zielona – przedstawienie i trening przeprowadzania działań na terenie leśnym - przemieszczanie się, przygotowanie i przejście do ataku, obrony, obserwacji, patrolu, organizacji tymczasowej bazy i zabezpieczaniu zrzutów wraz z ich transportem.
- Strzelnica dynamiczna – wszechstronny trening strzelecki - postawy strzeleckie, wykorzystanie osłon, zaskoczenie przeciwnika oraz szybka i skuteczna eliminacja zagrożenia.
- Fortyfikowanie terenu – poznasz podstawy tworzenia umocnień, które mogą odegrać kluczową role w czasie wykonywania zadań.
- Marsz sprawnościowy – patrol okolicy z podstawowym wyposażeniem i przy wykorzystaniu wcześniej trenowanych taktyk. Wszystko to ma na celu sprawdzenie przygotowania grupy przed symulacją.
- Rozgrywki scenariuszowe obejmujące: team deathmatch, atak-obrona, capture the flag, bomba i zrzut - w zależności od preferencji uczestników.
ETAP III – SYMULACJA MILITARNA 12H LUB 6H
- Odprawa Bojowa - wprowadzająca uczestników w rzeczywistość gry. Przeniknięcie do jej realiów, wyznaczenie dowódcy, podział na funkcje w zespole i odczytanie rozkazu bojowego - od tego momentu robi się poważnie.
- Wymarsz – zaplanowanie drogi w oparciu o zadania do wykonania zawarte w rozkazie, wymarsz z bazy.
- Militarna rzeczywistość – nigdy nie wiesz, co Cię może czekać. Znasz tylko swoje zadania oraz informacje przedstawione podczas odprawy. Sytuacja potrafi być bardzo dynamiczna, jak i niepokojąco spokojna. Wszystko, czego się nauczyłeś może mieć kluczowe znaczenie!
- Finał symulacji - trwająca dwanaście godzin (w zależności od pogody – obejmujące także godziny nocne) misja bojowa w lesie zbliża się ku końcowi. Dasz radę dotrwać do jej końca i wrócić żywy do bazy?
NA LUZIE:
- Wielka baloniada - turniej z balonami na wodę.
- Wspólne ognisko z pieczonymi kiełbaskami.
- Wielki finał - uroczyste pożegnanie obozów.
WYCIECZKA W PROGRAMIE 11-DNIOWYM:
- Jaskinia Głęboka - zwiedzanie jaskini z przewodnikiem. Temperatura w jaskini spada do 8 stopni Celsjusza, dlatego wymagana jest cieplejsza odzież oraz sportowe obuwie.
W turnusach 7-dniowych realizowane są wybrane elementy programu z uwagi na krótszy czas wypoczynku, warunki pogodowe oraz preferencje młodzieży.
W celu zabezpieczenia ewentualnych szkód materialnych wyrządzonych przez uczestników obozu/kolonii, w dniu przyjazdu kierownik pobiera kaucję zwrotną w wysokości 50 zł /os. W przypadku braku stwierdzenia wyrządzenia jakichkolwiek szkód kaucja zwracana jest ostatniego dnia obozu/kolonii.
Co zabrać? Sprzęt który musi posiadać każdy uczestnik obozu Milsim:
- - Plecak minimum 20 litrów lub maksymalnie 30 litrów bez jaskrawych kolorów;
- - Bielizna, czyli 5 par cienkich skarpetek za kostkę i jedne grubsze;
- - Koszulka T-shirt lub podkoszulek na zmianę;
- - Latarka kompaktowa nie dużych rozmiarów;
- - Śpiwór, dozwolona pałatka przeciwdeszczowa;
- - Obuwie obowiązkowe: trekkingowe bez jaskrawych kolorów lub militarne za kostkę;
- - Mundur osobisty lub w razie braku zostanie przydzielony obozowy. Czapka z daszkiem lub kapelusz we własnym zakresie;
- - Bidon na wodę obowiązkowy lub wkład hydracyjny na wodę we własnym zakresie;
- - Niezbędnik: łyżka, widelec i nóż, czyli element osobisty obowiązkowy;
- - Oporządzenie taktyczne we własnym zakresie;
- - Opcjonalnie: replika broni ASG krótka, długa dozwolona, w przypadku braku przydziału obozowej.
Apteczka podstawowa osobista:
- Bandaż.
- Plastry z opatrunkiem;
- gaziki odkażające;
- Mała gaza.
ORGANIZATOR ZAPEWNIA: replikę, kulki, okulary ochronne oraz mundur (rozmiar 161-182) na czas trwania obozu.
Repliki do dyspozycji uczestników:
- Cyma0.48 - replika AKM
- Cyma 0.45 - replika AKSu
Na obóz można zabrać własną replikę ASG – używanie jej musi być jednak zaakceptowane przez instruktora prowadzącego zajęcia:
- KARABINY SZTURMOWE - MOC MAX 450 FPS
- REPLIKI WYBOROWE - MOC MAX 500 FPS
- KARABINY MASZYNOWE MAX 450 FPS
- oraz własny mundur, akcesoria, płachtę lub folię przeciwdeszczową.
ORGANIZATOR NIE ZAPEWNIA: masek ochronnych na twarz i zęby z uwagi na względy higieniczne. Jest to obowiązkowy element wyposażenia uczestnika. Zalecamy uczestnikom zabranie własnych masek ochronnych na twarz.
WYCIECZKI FAKULTATYWNE W CZASIE OBOZU
- Park linowy Podlesice! Adrenalina, zabawa i wyzwania, czyli wszystko czego nam latem potrzeba! Do zobaczenia w parku linowym, gdzie przejdziemy podstawowe szkolenie bezpieczeństwa i pod okiem instruktorów zmierzymy się z wybraną trasą. Jesteście gotowi? Koszt wycieczki 70 zł. Warunkiem odbycia się wycieczki jest minimalna ilość uczestników, tj. 15 osób. W przypadku nie uzbierania się grupy, środki wpłacone na wycieczkę zostaną zwrócone na Państwa konto.
- Aquapark, czyli water fun! Wycieczka do aquaparku Nemo w Dąbrowie Górniczej, w którym skorzystamy z basenów i zjeżdżali, zapewniając sobie ochłodę w upalne dni. Koszt wycieczki 100 zł. Warunkiem odbycia się wycieczki jest minimalna ilość uczestników, tj. 15 osób. W przypadku nie uzbierania się grupy, środki wpłacone na wycieczkę zostaną zwrócone na Państwa konto
- Wspinaczka skałkowa – wraz z instruktorem wspinaczki skałkowej spróbujemy naszych sił na jurajskich skałkach. Będzie moc i siła, a przede wszystkich dużo zabawy. Poznacie trochę technik i sprzęt niezbędny do zabawy na skałkach. W końcu Jura Krakowsko-Częstochowska, to jedno z najciekawszych i najchętniej odwiedzanym miejsc do wspinaczki w Polsce. Koszt wycieczki 125 zł. Wymagana odzież sportowa oraz lekkie i przyczepne obuwie sportowe. Wycieczka realizowana jest wyłącznie w turnusach 11-dniowych. Warunkiem odbycia się wycieczki jest minimalna ilość uczestników, tj. 10 osób. W przypadku nie uzbierania się grupy, środki wpłacone na wycieczkę zostaną zwrócone na Państwa konto.
napojów między posiłkami.
sprzęt niezbędny do przeprowadzenia zajęć: replikę, 2000 kulek na uczestnika, mundur (na czas trwania obozu);
wycieczkę do Jaskini Głębokiej.